neděle 27. března 2016

                   Ostrov lhářů                              

    

      Napsala: E. Lockhartová

     Přeložila: Barbora Doležalová

     Vydáno: Host, 2015

     Počet stran: 261


Anotace: Přečtěte si to. A jestli se Vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE! Báječná rodina Sinclairových. Soukromý ostrov. Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku. Skupina čtyř přátel - lhářů-, jejichž přátelství začne být destruktivní. Revoluce. Nehoda. Tajemství. Lži a další lži. Pravá láska. Pravda.


Rodina Sinclairových. Samozřejmě, že nejsou tak báječní, jak si o nich lidé myslí. Nejsou to žádní slaboši, dělají, jako by neměli potíže, chodí vzpřímeně, s hlavou vždy vzhůru. 

Anotace nám z příběhu mnoho neřekne - a to je jedině dobře. Protože kdyby v ní bylo byť jen slůvko naznačeno, dozvíme se nejspíš většinu děje. 
Ostrov lhářů jsem si vzala ze 2 důvodů. Za 1. proto, že jsem se zapojila do Čtenářské výzvy 2016 a za 2. proto, že stále nevím, kterou knihu bych měla nominovat jako nejlepší za rok 2015.
1. důvod kniha splnila na jedničku, ale nominovat ji jako nejlepší, to po mně prosím nechtějte. 

U této knihy jsem opravdu na rozpacích. Je fakt, že autorka si velice hraje se slovy, takže se o ní nedá říct, že by měla zrovna malou slovní zásobu. Jenže čeho je jednou moc, toho je příliš. 
Dále autorka neustále rozebírá pocity a myšlenkové pochody hlavní hrdinky. Netvrdím, že by se mi to nelíbilo, mám takové knihy ráda. Ale - občas trošku ubrat není na škodu.
Zhruba do poloviny mně mozek hlásil: Proč to tam píše? Vždyť je to pořád dokola! Nebo: Proč to tam je? Nedává to vůbec žádný smysl! 
Na konci se nám ale dostává vysvětlení a střípky vzpomínek nám dávají jasnou představu. Poskládají se dohromady a vidíme celistvý obraz toho, co se vlastně stalo. 

Asi jsem měla již na začátku zmínit, že kniha není úplně pro dospělé. Je to klasická "young-adultovka". A právě v tom je ten problém. Od těchto knih se snažím upustit a číst více klasiku nebo knihy pro dospělé. Už mě to asi nebaví. Jen řešit vztahy - líbím se mu / nelíbím se mu, chce mě / nechce mě, atd...

Netvrdím, že se tu řeší jen vztahy. Bohužel pro mě ale zabírají docela dost stránek. Budeme - li brát knihu jako oddechovku, i když s trošku napínavým koncem, splní svůj účel dle očekávání. Pokud budeme očekávat něco navíc, zklame nás to hodně (alespoň mě ano).  

Zajímalo by mě, jak by vypadala filmová verze. Myslím, že by mě zcela jistě uchvátila o něco více. Pro film je Ostrov lhářů skvělým námětem. 

Hodnocení: 60%



Žádné komentáře: