sobota 23. července 2016

Elita

           Napsala: Kiera Cass

           Přeložila: Jana Doležalová

           Vydáno: Albatros Media - CooBoo , 2015

           Počet stran: 280

Anotace: Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.

America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.



Všichni jistě víte, že první díl (Selekce) se mi líbil moc. U Selekce jsem oceňovala čtivost i autorčin talent. A oceňuji i nadále. Ale dokázala se Elita vyrovnat Selekci?

Selekce byla opravdu úžasný start celého příběhu. Americu jsem označila za hrdinku svých snů. Byla jsem ze Selekce nadšená. Ale Elita mě už tolik neuchvátila. Prvních asi 100 stran jsem přečetla jedním dechem, ale poté se stalo něco podivného. Nechtěla jsem vědět, jak celý příběh dopadne, jak bude America reagovat, vůbec nic. Z toho důvodu jsem knihu odložila a vrátila se k ní až za necelý měsíc. Kniha je svým způsobem neustále čtivá, je tam více akce, odehrává se zde spousta situací, ale zhruba v polovině si řeknete: Vždyť je to pořád to samé dokola! Ať se už konečně rozhodne a nefňuká. Věta z anotace: America si pořád není jistá to celé vystihuje naprosto dokonale. Ve druhé třetině jsem už prožívala své pocity z knihy naplno a neustále jsem říkala: Tak rozhodni se, krávo blbá. Ber nebo nech být! 


Pokud se chcete dostat na konec a pokročit k třetímu dílu, musíte mít hodně trpělivosti. A vzhledem k tomu, že já trpělivá nejsem, můžete si z již zmíněných vět domyslet, jak to u mě vypadalo. 

Zatímco Selekci jsem brala jako nadprůměr, Elita se hodnocením nedostala výš, než k lepšímu průměru. Nejsem si jistá, zda bych tento díl četla znovu. Jedná se o výplňek, jako u většiny trilogií. 

Na druhou stranu jsem opravdu ocenila větší akčnost. Konečně se tam občas dělo něco jiného, než jen milostný trojúhelník. 


I přes to všechno, co mi vadilo a u čeho jsem nadávala, se vyplatilo Elitu přečíst. Kdybych si ji nepřečetla, neměla bych nervy v kýblu, ale nevěděla bych, jak to bude dál. A to přece koneckonců chceme všichni, ne? 


Hodnocení: 70%

Žádné komentáře: