čtvrtek 7. července 2016

Kafe a cigárko


                Napsala: Marie Doležalová

               Ilustroval: Jan Hofman 

               Vydáno: Domino , 2015

               Počet stran: 264

Anotace: Jak v době blogové vytvořit ze svého blogu fenomén, který se pro zástupy čtenářů stane čtvrteční drogou? Jak přetavit spontánní (rozuměj úplnou náhodou vzniklý) nápad v prestižní Magnesii Literu? A jak dosáhnout toho, že vám lidi za celý rok nenapíšou jediný negativní ohlas?


Knižně vydaný blog. Přesně tomu jsem se dlouho vyhýbala, kde a jak se dalo. Ale dostihlo to i mě. Co na to tedy říkám?


Marie Doležalová je moje oblíbená herečka (asi každý viděl alespoň jeden díl Comebacku). Ale upřímně - pochybovala jsem, že mě dokáže zaujmout po literární stránce. Podceňovala jsem ji - svým způsobem. 
Myslím si, že Magnesii Literu získala právem, o tom nemůže být pochyb. Ze začátku se mi knižní Kafe a cigárko moc líbilo. Měla skvělý nápad - psát jako herečka sama za sebe o sobě, o svých trapasech, o tom, že herectví je povolání jako každé jiné a existují v něm jak klady, tak zápory a spousta nepříjemností kolem. 
Jenže asi od poloviny jsem to četla s menším odporem a nucením se do toho. Připadalo mi to ke konci pořád stejné, vynucené. Musím vymyslet další článek ve čtvrtek! Tak napíšu o tomhle... 
Problém byl v tom, že o něčem podobném psala už předtím. A posledních 20 stran jsem byla vyloženě ráda, že jsem u konce. 

Dále se mi na knize nelíbilo grafické zpracování uvnitř knihy. Zvenčí vypadá originálně, netradiční rozměry dodávají knize šmrnc a na pultech knihkupectví si jí tak každý všimne okamžitě. Zevnitř už to dle mého názoru taková hitparáda není. Ilustrace jsou zajímavé, to se popřít nedá. Vadilo mi ovšem číst text v podobě sloupců - automaticky jsem si myslela, že čtu učebnici a trošku se mi to protivilo. Když si vezmu do rukou knihu, předpokládám, že bude text ve standardní podobě. Proto mě sloupce velice zpomalovaly a ubíraly článkům své kouzlo. 

Prvně jsem si chtěla knihu koupit a pořád jsem po ní pokukovala v knihkupectví, nicméně po přečtení jsem ráda, že jsem to neudělala. Byla by to chyba. Přečíst si Kafe a cigárko není na škodu - zjistíte, že je herectví tvrdé, ale jednou a stačilo! 

Hodnocení: 75%

Žádné komentáře: