pondělí 11. července 2016

Podivná knihovna

               Napsal: Haruki Murakami

               Přeložil: Tomáš Jurkovič

               Ilustrace: Kat Menschik

               Vydáno: Odeon , 2014

               Počet stran: 64

Anotace: Chodíte si půjčovat knihy do knihovny? 

Mladík si jako obvykle odskočí navečer do místní knihovny: vrátit dvě knížky a nějaké jiné si půjčit. Ten den se však už nevrátí domů. Běžná knihovna se náhle změní v záhadné bludiště s nekonečnými chodbami, zamčenými dveřmi a celou, v níž se chlapec nakonec ocitá. Občasnou společnost mu dělají dědek, ovčí muž a záhadná krásná dívka, která nemluví. Tahle noční můra se sice nakonec prosvětlí denním světlem, ale mladík zjišťuje, že nic už není jako dřív. Haruki Murakami jako mistr záhadných, surreálných témat. Barevné ilustrace Kat Menschik.


O přečtení něčeho, co napsal Haruki Murakami, jsem snila už více než rok. Bohužel až v červnu jsem se k tomu dokopala. Murakamiho buď všichni chválí, nebo o něm říkají, že píše naprosto o ničem. Kam jsem se tedy zařadila já?

Podivná knihovna se stala první knihou autora, kterou jsem přečetla. Je to tedy pro knihu velký tlak... Musí mě zaujmout natolik, abych si od něj chtěla přečíst něco dalšího. Myslím si ale, že to zvládla na jedničku. 
Murakami dokázal krátký příběh povýšit na něco neskutečného. Ze začátku to vypadá na normální novelu o jednom člověku, jenže ani ne za pět stran se z toho všeho vyklube něco jiného. Pohádka s prvky fantastična a hororu. Ihned si  mě kniha získala. Mám ráda, když dojde ke smíchání žánrů a zároveň do sebe všechno skvěle zapadá. Vůbec mi to nepřipadalo jako nějaký "mišmaš", který by nebyl poutavý, ohromující a krásný. 

Když jsem příběh dočetla, řekla jsem si: Ty jo, tak to bylo vážně dobrý. Bylo to celé pravda nebo jen sen? Nejspíš na tuto otázku dokáže odpovědět jen sám autor. 
I když je to opravdu velmi krátké - přečetla jsem to cestou do školy - děj vám uvízne v hlavě a nutí vás o něm přemýšlet několik dní. Ilustrace dodaly knize to, co by jí bez nich chybělo. A co to je? Na to si musí přijít každý sám...

Hodnocení: 95%

Žádné komentáře: