neděle 24. července 2016

První

       

                Napsala: Kiera Cass

             Přeložila: Jana Doležalová

             Vydáno: Albatros Media - CooBoo , 2015

             Počet stran: 278


Anotace: Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.


Psát recenzi na druhý díl je hodně špatné, ale psát recenzi na poslední díl je úplně nejhorší. To snad bez spoilerů, co se stalo v předchozích dílech, ani nejde. Jen tak mimochodem... Spoilery jsou už ty názvy, což asi každému dojde, takže když omylem napíšu něco, co se stalo v prvních dvou dílech, nikdo to doufám nebude moc řešit, ani mě kamenovat. Takže pojďme na to...

Uděláme si takovou malou rekapitulaci. Zatímco první díl jsem vychvalovala, druhý díl mi připadal poměrně slabý - takový lepší průměr, že? 

V Selekci jsem Americu milovala, v Elitě bych jí nejradši dala pár facek. A tak to pokračovalo i ze začátku posledního dílu. Naštěstí se to časem zlepšilo a já nějaké zbytky nervů ještě pořád mám. 

America si zde opět získala mé sympatie, Měla jsem ráda Maxona i Aspena. Když se na to dívám zpětně - až na krále jsem měla ráda všechny postavy. Což vám vůbec nedoporučuji. Na konci budete překvapeni a budete si za to nadávat. 

Třetí díl jsem opět četla jedním dechem, přečetla jsem jej během jediného dne. Pokrok, oproti Elitě! 

Kiera Cass započala tuto sérii skvostně. Druhý díl mi moc nesedl, ale třetí díl všechno dohnal, dotáhl, dovysvětlil. Kiera dokázala sérii Selekce zakončit velkolepě. 


Opravdu  nechápu, proč jsem s touto sérií tak dlouho otálela. Samozřejmě, že na pravou fantasy (Harryho Pottera) to nemá a nejspíš nikdy nic mít nebude, ale i tak... Jedná se o jednu z těch lepších fantasy sérií. 


Po dočtení První bylo rozhodnuto. Musím si přečíst Dceru a všechno ostatní, co Kiera napíše. Na Selekci budu ještě dlouho vzpomínat a opravdu se těším na filmové zpracování. 

Hodnocení: 90%

Žádné komentáře: