neděle 10. července 2016

Selekce

             Napsala: Kiera Cass

             Přeložila: Jana Doležalová

            Vydáno: Albatros Media - CooBoo , 2014

            Počet stran: 288

Anotace: Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.

Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.


Po Selekci jsem pokukovala od doby, co byla vydána u nás, ale pořád mě od toho něco odrazovalo. Zpětně ani nevím, co to bylo. Jednoho dne mi byla kniha doporučena kamarádkami, tak jsem neváhala a zkusila se začíst. A ono se to povedlo! Selekci jsem přečetla během jediného večera a dožadovala jsem se pokračování. Mám štěstí, že v této době jsou všechny díly již vydány a já nemusela čekat. 

America Singerová je pro mě ztělesněním ideální hrdinky. Je obětavá, talentovaná, rázná a prostě taková, jaká by měla ideální postava být. Líbilo se mi číst o ní jako o chudé dívce, která přijde do Selekce kvůli své rodině, i její pozdější nerozhodnost. 

America je sice pro mě ideální, ale nedokázala jsem se do ní vžít, vcítit, vůbec nic... Asi proto, že mě svět, který je tu vystižen, nijak nepohltil. Je zde popsán v barvách, o tom není pochyb. Ale nedokázal mě zaujmout.
Nicméně příběh jako takový mě pohltil zcela. Fandila jsem Aspenovi, pak zase Maxonovi a hltala strany, až jsem se ocitla na konci. Ani poté jsem nechtěla přestat, ale musela jsem, jinak bych se z toho asi zbláznila (v dobrém). 

Selekce musí každého zaujmout díky svým obálkám. Teď si uvědomuji, že obálky jsou to, co mě přesvědčilo, abych se do knihy pustila. Chytlavá anotace na to neměla žádný vliv. I když je na obálkách America vystižena, představovala jsem si ji jinak. Proto mě trailer k filmu poměrně zklamal, ale ani to mi nebrání v tom se na film podívat. A poté nadávat, co všechno tam bylo nebo nebylo a co udělali špatně. 

Hodnocení: 90%

Žádné komentáře: