neděle 4. září 2016

Kořist

          Napsal: Andrew Fukuda

          Přeložil: Jakub Kalina

          Vydáno: Fragment , 2014

         Počet stran: 344


Anotace: Gen a jeho lidští přátelé prchají nocí. Gena však nepronásledují jen krvežízniví lovci, ale i vzpomínky na dívku Záři, která zůstala v Ústavu pro studium glupanů. Klidným ho nenechávají ani probouzející se city k lidské dívce Sisy.

Na svém útěku se dostanou až do lidské komunity žijící na tajném místě vysoko v horách. Když si začnou myslet, že jsou konečně v bezpečí, události naberou nečekaný směr. Gen poznává, že nový svět, který objevili, je možná stejně zlý, jako svět, který opustili.
Nepřátelé se najednou valí ze všech stran. Genovi a Sisy začíná být jasné, že nemají nic než jeden druhého. Pokud se nestanou kořistí…


Kořist je - jak asi všichni víte - pokračování knihy Hon. První díl se mi velmi líbil a nastartoval celý příběh Gena, jak nejlépe to šlo. Postupem času jsem přišla celému světu (lidem a glupanům) na chuť. Pamatuji si, že poslední věta mě naprosto dostala a já okamžitě chtěla číst další díl. 

A právě nedávno jsem se k tomu konečně dostala. Kořist je jednou z mála výjimek, kdy mohu říct, že druhý díl v trilogii je snad dokonce lepší, než ten první! Nejedná se o žádný výplňek, jak je u trilogií obvyklé. 

V Kořisti se opravdu nudit nebudete. Jednou započne akce a trvá až do konce. Nemáte šanci knihu odložit. Pořád chcete vědět, jak to bude pokračovat, jako to nakonec dopadne. 

A jak už to bylo i v předchozím dílu, poslední strana vás úplně dostane a vy si řeknete: Proč už je konec? To snad nemyslí vážně! Přetrhnout děj v tak důležitém místě!!

Ale postupem času zjistíte, že právě to dodává knihám i celé sérii své kouzlo.. Jedinečný zážitek, který vám může poskytnout pouze trilogie od Fukudy. 


Velmi se mi líbila akčnost celého dílu, i to, jak autor dokázal vystihnout lidské pocity... Vcítil se do každé své postavy, žil jejich životy. A my s ním... 


Jednu dobu jsem neustále četla knihy s upíry. Mám toho přečteno již spoustu. Ale nikdy jsem nenašla knihy o upírech s tak originálními prvky, originálním dějem. Vždy všude platí různé zákonitosti... Tady ne. Fukuda si s námi pohrává, co mu síly stačí. A my ho necháme, protože všichni chceme vědět, jak to celé dopadne. 



Již teď se těším, až si přečtu poslední a závěrečný díl trilogie. Doufám, že mě nezklame stejně tak jako dva předchozí díly. 

Hodnocení: 5/5

Žádné komentáře: