pátek 21. října 2016

Čarodějnice z Hex Hall


                 Napsala: Rachel Hawkins

                 Překlad: Tereza Kolesnikovová

                 Vydáno: Knižní klub, 2011

                 Počet stran: 240


Anotace: Před třemi lety Sophie Mercer zjistila, že je čarodějka. Od té doby ji to dostalo hned do několika problémů. Její nenadaná matka ji podporovala jak jen to bylo možné a radila se s jejím otcem – nepolapitelným evropským čarodějem – jen v těch nejakutnějších případech. Avšak když Sophie na školním plese přiláká nepovedenými čáry až moc lidské pozornosti, je to právě její otec, který rozhodne o jejím trestu: exil na Hex Hall, izolované nápravné školy pro Prodigium, nebo-li čarodějky, víly a měňavce. A jen během prvního dne mezi dospívajícími podivíny se jí podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, které vypadají jako modelky; zakouká se do přitažlivého a nadějného čaroděje; děsivého ducha a novou spolubydlící, která je vůbec nejvíce nenáviděnou osobou a jediným upírem na škole. Mnohem horší je však zjištění, že na studenty útočí tajemný predátor a její jediná kamarádka je podezřelým číslo jedna. Když se však série hrůzostrašných útoků začne stupňovat, Sophie se musí připravit na největší nebezpečí ze všech: starobylé tajné společenství, které se rozhodlo zničit všechny Prodigium a především pak ji.


Představte si, že jste nadpřirozenou bytostí, která dokáže čarovat. Široko daleko jste jediní svého druhu. Máte lidskou matku a vůbec vám kouzla nejdou. Vždy se vám něco vymkne z ruky. Už se vám tento nepříjemný pocit vkradl do podvědomí? Výborně! Můžeme začít!

Sophie Mercerová - hlavní hrdinka celé trilogie, je právě taková. Nedokáže čarovat správně, ať se snaží sebevíc. Čím víc chce svými kouzly pomoci, tím víc škodí ostatním a hlavně sama sobě. Jakmile udělá další blbost, je poslána do nápravného zařízení pro Prodigium...

Po přelouskání anotace vás kniha prostě musí zaujmout! Ale čím míň od toho očekáváte, tím větší překvapení vás na konci čeká. Po dočtení první kapitoly jsem si řekla: To jsem zase šlápla vedle. Prvoplánová fantasy, nic víc! Kdepak! Postupem času jsem si zvykla na celý příběh, děj dostal spád a autorčin styl psaní je jednoduše famózní! Nutí vás dočíst kapitolu a začít další, nemůžete se obejít bez jediné strany příběhu. Se Sophií dýcháte, bojíte se, vztekáte. Prožíváte úplně to stejné co ona. Ano, dokázala jsem si představit, že jsem ona, dělám stejné věci. Některé pasáže si budete přehrávat v hlavě a tím se vám příběh mladé Sophie ještě víc dostane pod kůži!


Nebudu lhát, že jsem neměla tendence porovnávat Čarodějky z Hex Hall s Harry Potterem. Co si budeme... J. K. Rowlingová vytvořila neuvěřitelně opravdový svět, který nejspíš nikdo nikdy nepřekoná. Ale Čarodějkám se podařilo dostat k laťce blízko! V mých očích jde o příjemnou změnu. Na démony jsem se dívala ze začátku velice skepticky, nemám je ráda, a už vůbec ne v knihách. Ale světe div se, ono to bylo dobré! 

Jak je asi zřejmé, S. Mercerová mi byla neskutečně sympatická. Nejspíš proto, že je ironická, sarkastická, když se pro něco rozhodne, jde si za tím. Udělá pro to vše, dokud jí síly stačí. Moment... Nepopisuji tak nějak i sebe? Ano, její chování mi přišlo podobné jako to moje. Hlavně pasáže, ve kterých převládala ironie se sarkasmem, jsem si obzvlášť vychutnávala. Pokud nemáte rádi ironii, vůbec na knihu nesahejte! Z takové dávky sarkasmu byste mohli mít šok, nebo se vám minimálně nejednou protočí panenky! Ani slepota se nevylučuje. :) 


Hodnocení: 4/5

2 komentáře:

Verča Nováková řekl(a)...

Pěkná recenze. :)
Celou sérii mám ve čtečce, ale bohužel knížky ve čtečce jsou na tom ještě o něco hůř než ty v mojí knihovně, takže vůbec nevím kdy se k nim dostanu. Ale zní to opravdu skvěle ironie a sarkasmus... to je moje. :D

Fandom Before Blood CZ

alethea 630 řekl(a)...

Díky moc :)
Ani nevíš, jak moc tě chápu. Knih, které bych chtěla přečíst je opravdu hodně a nedá se to všechno stíhat. Trilogii si přečti, je opravdu skvělá :D