pátek 27. ledna 2017

Běsnící světlo


           Napsala: Estelle Laure

           Přeložila: Eva Maršíková

           Vydáno: Leda, 2016

           Počet stran: 280


Anotace: DO KRAJNOSTI VYČERPANÁ.

Lucille dovedou potrápit hluboké duševní zmatky, až neví kudy kam. Její rodiče selhali a ona se ze dne na den ocitla bez pomoci sama s malou sestrou. Musí čelit zraňujícím aspektům lidské existence, zvlášť když si dala slovo, že malou Wren udrží ve své péči. Není to nejlepší doba pro osudovou lásku a ještě k tomu má Digby svoji dívku, Lucille ale ví s naprostou jistotou, že jestli nic nepodnikne, ztratí kus svojí duše a bude navždycky litovat.

NACHÁZÍ SVOJE SILNÉ STRÁNKY

V bitvě o znovunabytí vnitřní vyrovnanosti selhává znovu a znovu. Je absolutně vyčerpaná a víc už nemůže unést… pak si ale uvědomí, že kupodivu právě komplikovaná láska plná rozporů jí pomáhá, aby ve svém nitru odkryla nové dimenze a objevila svoje silné stránky.

⬇⬇⬇

Není nic horšího, než fakt, že se rozbije rodina. Milovaná rodina, jediná jistota dnešní doby, která se pomalu ale jistě přestává být jistotou. A Lucille o svoji jedinou jistotu přišla. Netvrdím, že je velká pravděpodobnost, že se tento příběh jednoho dne stane vám, ale mohl by. Což je děsivé. Když si to uvědomíte, můžete příběh číst a soucítit s hlavní hrdinkou, fandit jí, občas si zanadávat, ale stále budete prožívat všechny krkolomné pády s Lucille a její sestrou Wren. 

Nemůžeme zde mluvit ani o ději, který by změnil náš život. Nicméně... Na to, že kniha je young adult, nese v sobě několik zajímavých myšlenek, nad kterými bychom se mohli - nebo spíš měli? - zamyslet. Tím chci říct, že v takto jednoduchém příběhu se může skrývat i něco víc, co si musíme přečíst  mezi řádky. 

Ze začátku jsem se hlavní hrdince bránila, nechtěla jsem, aby se mi dostala pod kůži. Je to divné, ale vážně jsem doufala, že je to jen jedna z hlavních hrdinek - husiček. Předpokládala jsem, že mě nemá kniha čím překvapit, protože young adult mám poměrně načtenou. Spletla jsem se...

Knihu doporučuji jednoznačně těm, kteří se nebojí prožívat to, co postavy, jsou ochotni být překvapeni některými z myšlenek a zároveň si přečíst příběh, u kterého si odpočinete a začnete si vážit všeho, co máte, i když na první pohled se může zdát, že toho není moc...

Hodnocení: 4,5/5

Žádné komentáře: