sobota 21. ledna 2017

Top 15 knih 2016


Nejkrásnější na Novém roce je ohlédnout se, co všechno se stalo v tom minulém. Jinak tomu není ani u knih. A proto jsem vybrala těch TOP 15, které si v roce 2016 získaly mé srdce. (Zkrouhnout to na 10 vážně nešlo!)


15. místo 

Sem bych šoupla knihu, která mě okouzlila, ale zároveň ne natolik, abych o ní řekla, že je to nejlepší kniha, kterou jsem kdy přečetla. A právě jí se stává kniha Maličkost od Markéty Baňkové. Obálka je zajímavá a prolnutí života obyčejného studenta biologie s okolním světěm je velmi zajímavé.

14. místo

Jako další bych zde chtěla představit knihu ženy, jež se stala zároveň autorkou celého románu. Autobiografické prvky posouvají celý příběh mezi ta kvalitnější a námětem náročnější díla. Nebudu vás déle napínat. Je to Teď už tě vidím od N. C. Kear. Mrknout se po ní v knihkupectví nebo některé z knihoven se opravdu vyplatí.

13. místo

Na 13. místě se u mě umístila kniha, která není nikterak speciální svým příběhem. Zmrzlinové sedmé nebe (A. Clements) není  ani žádné mistrovské dílo. Přesto si mě dokázala získat a kdykoliv jím zmrzlinu, okamžitě si na ni vzpomenu. 

12. místo

Mimo jiné mě ohromily povídky nejznámějšího japonského spisovatele současnosti, Haruki Murakamiho. Vybrala jsem tu, která se mi jeví jako nejpovedenější - Podivná knihovna. Prvky hororu, nadpřirozena a pohádky jsou ve velmi vyváženém poměru a dohromady působí naprosto fantasticky. 

11. místo

Blíže k pomyslnému vrcholu se blíží i Všechny řitě světa, i ta má od neméně známého autora Charlese Bukowskiho. Moje první knižní setkání s autorem a byla to vynikající volba.

10. místo

Jedničku s nulou v těsném závěsu získává Halina Pawlowská a její Pravda o mém muži. Hora emocí, více či méně pravdivý příběh a Halina. Skvělá kombinace. Ženy, tohle je povinnost!

9. místo

Přehoupli jsme se na příčky jednociferných čísel. Jednu z nich získává Kyselina sírová od francouzské autorky kontroverzních románů (Amélie Nothomb). Ani tato kniha není výjimkou. Simulace koncentračního tábora a rozebírání některých otázek, mezi nimiž je třeba homosexualita atd.? Ano, to vám tato autorka ve své knize je schopná poskytnout.

8. místo

V dnešní době již takovou klasikou se stal Tracyho tygr od (W. Sarroyana). Tygr se mi vedral do srdce a zřejmě se tam rozhodl usadit. No, vyhazovat ho odtud ještě nebudu. :)

7. místo

Petr a Lucie - klasika všech klasik. Neznám ze starších generací nikoho, kdo by dílo Romaina Rollanda nečetl. A já nechtěla být výjimkou. Občas je potřeba si vzít knihu, u které uroníte slzu. 

6. místo

Také neznám nikoho, kdo by neprožil dobrodružství společně s Malým princem , který bydlel na planetě sotva větší než on a potřeboval přítele. Těch citátů, co znám nazpaměť. Jde vidět, že ho čtu pravidelně...

5. místo

Konečně jsme u TOP 5. Zvládli jste se prokousat předchozími tipy? Gratuluji. Nyní jste u toho nejlepšího, co se mi v roce 2016 dostalo pod ruku. Na 5. místě se umístila Betonová zahrada od "básníka perverze" Iana McEwana, od kterého můžete znát např. Pokání. Překračování některých tabu by mu šlo. A jak!

4. místo

Bramborovou medaili získává Alchymista od Paula Coelha. Čas od času si zafilozofovat není na škodu. A s Alchymistou máte příležitostí víc než dost.

3. místo

Bronz obdržela jedna z blogerských knih. A to ta, která je vtipná a ukazuje vše z pohledu jak muže, tak i ženy. Bez jablka ! Tak se jmenuje! Originální, zároveň rozebírá obyčejné věci. Bohužel ne každému sedne. 

2. místo

Stříbro roku 2016 dostane Jojo Moyesová se svojí dojemnou knihou Než jsem tě poznala. O níž jsem se pěkně rozjela v recenzi, kterou nikdo nemohl přečíst celou, jak byla dlouhá. (Každý nějak začíná!!!) :D

! 1. MÍSTO !

Kdo jiný se mohl umístit na prvním místě než Aňa Geislerová se svou vtipnou sbírkou fejetonů s názvem P.S. !? Správně, nikdo! Nejlepší z české literatury.


Tohle byly nejlepší knihy roku 2016 a jak jste asi pochopili, byl to opravdu plodný rok na výtečné knihy. Snad i rok 2017 bude stejně bohatý, ne-li více! 

Jaké knihy učarovaly v již uplynulém roce vás?

Žádné komentáře: