pondělí 13. února 2017

Krysař

           Napsal: Viktor Dyk

           Vydáno: Fortuna Libri, 2016

           Počet stran: 128


Anotace: Útlá knížka, jejímž jádrem je staroněmecká pověst, je vrcholem autorova prozaického díla, jakousi rekapitulací jeho myšlenek a postulátů. Věčným tématem je zde svár reality s ideálem, kterého je ale třeba se nikdy nevzdat.



⬇⬇⬇


Čas od času není na škodu sáhnout po nějaké té klasice. Zvlášť, když ji máte přečtenou za chvíli a žijete s hrdiny jejich příběh. Právě to se mi stalo s Krysařem...

Viktor Dyk napsal nádherný příběh, který mám chuť si přečíst znovu, kdykoliv o něm zaslechnu nebo knihu u někoho uvidím. Staroněmecká pověst + klasika není na první pohled asi nejlepší kombinace, ale realita a ideál jsou věci, které se střetávají asi stejně jako naše nechuť číst německé a ruské autory s preferováním západních autorů za velkou louží... 

Nijak nelituji, že jsem si knihu přečetla. Nechápu, jak je to možné, ale poslední dobou stále doporučuji knihy do deštivých odpolední, která se na první pohled mohou zdát jako největší pohroma roku. A tohle dílko patří mezi ně. 

Krysař se stal knihou, kterou jsem si koupila a okamžitě začala podtrhávat věty, někdy i odstavce. Našla jsem v něm spoustu zajímavých vět, útržků a myšlenek. To se samozřejmě cení. Kdykoliv si podtrhnu v knize alespoň jednu větu, znamená pro mě celá kniha více než drtivá většina těch, které přečtu.

Doufám, že se brzy vrátím ke Krysaři, který si jde ruku v ruce se štěstím a neštěstím, s realitou a snem, s ničím a se vším. Stále mě zajímá jak to vlastně dopadlo s Krysařem, který se pro mne stal srdeční záležitostí. I když... To vlastně všichni chytrolíni víme, nemám pravdu? 

Žádné komentáře: